پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

سردرد بعد از رابطه جنسي | سردرد مقاربتي و دلايل آن

سوبول پورتال جانع خبري، سرگرمي، تفريحي، آموزش، زناشويي

سردرد بعد از رابطه جنسي | سردرد مقاربتي و دلايل آن

۵۹ بازديد

سردرد بعد از رابطه جنسي | سردرد مقاربتي و دلايل آن

سردرد مقاربتي، به علت افزايش ناگهاني فشار خون در حين رابطه جنسي بوجود مي آيد‎

 

اگر شما در زمان رسيدن به اوج لذت جنسي (ارگاسم)، با سردرد مواجه مي شويد، ممكن است اين سردرد براي شما و يا همسرتان موجب نگراني و ناراحتي شود، لذا مطالعه اين مطلب را به شما پيشنهاد ميكنيم

تهيه و تنظيم مطلب در مجله آموزش زناشويي و جنسي برداشت و  طب تاج و طب سنتي

محتواي اين سايت جهت كمك به مسايل جنسي و زناشويي خانواده ها تهيه و تنظيم شده است و مناسب افراد زير 18 سال نمي باشد در صورتي كه زير 18  سال داريد , اين سايت را ترك نماييد .


آيا رابطه جنسي و ارگاسم موجب سردرد مي شود؟
متاسفانه چنين سردرد هايي معمولا چند لحظه قبل از ارگاسم يا همزمان با آن و يا چند لحظه بعد از آن بروز مي كنند. اين نوع سردرد در مردان شايع تر است تا زنان، كه همين نكته مي تواند مقداري عجيب باشد، زيرا كه سردرد بيشتر در زنان شايع است تا مردان.

به نظر مي رسد اين نوع سردرد، در افراد ميگرني شايع تر است، اما خود اين سردرد، جدا از سردرد ميگرنيست و به سردرد ميگرني نيز شباهت ندارد. به عنوان مثال، بر خلاف اغلب سردرد هاي ميگرني، معمولا در هر دو طرف سر بروز مي كند و با اختلالات بينايي و تهوع همراه نيستند.
 
اين نوع سردرد با نام هاي مختلفي شناخته مي شود از جمله:
سر درد مقاربتي
سردرد جنسي
سردرد در فاز ارگاسم

اگر بخواهيم به صورت خلاصه اين نوع سردرد را تشريح كنيم، بايد بگوييم كه در اين نوع سردرد، مرد يا زن، در حال رسيدن به ارگاسم و يا در حالت ارگاسم و يا بلافاصله بعد از ارگاسم، به صورت ناگهاني با يك سردرد شديد، كه معمولا در پشت جمجمه و بالاي گردن احساس مي شود، مواجه مي شوند.

اين درد ممكن است تنها چند دقيقه طول بكشد، اما گاهي اوقات ممكن است تا قبل از آنكه به تدريج از بين برود، چند ساعتي طول بكشد.
 
چه چيزي باعث سردرد مقاربتي مي شود؟
در مورد اين نوع سردرد يافته هاي كمي در دست است. اما بسياري از پزشكان بر اين عقيده اند كه اين نوع سردرد، به علت افزايش ناگهاني فشار خون در حين رابطه جنسي و به خصوص در هنگام اوج لذت جنسي بوجود مي آيد.

از سوي ديگر هيچ شواهدي مبني بر اين قضيه كه سردرد مقاربتي، در افرادي كه به بيماري فشار خون بالا مبتلا هستند شايع تر است، وجود ندارد. همچنين سردرد مقاربتي، در افراد جوانتر شايع تر است، در حالي كه فشار خون بالا در افراد مسن شايع تر است.

گاهي اوقات سردرد مقاربتي، زماني رخ مي دهد كه فرد تحت تاثير استرس عاطفي شديدي قرار دارد.
 
سردرد مقاربتي معمولا هر چند وقت يك بار بروز مي كند؟
سردرد مقاربتي ممكن است فقط يك بار براي فرد، رخ دهد و ديگر هرگز فرد با آن مواجه نشود.

اما در بيشتر مواقع اين نوع سردرد، چند هفته تا چند ماه، فرد را در هر نوبت رابطه جنسي درگير مي كند و سپس به تدريج از بين مي رود.

 

لذت جنسي آقايون

سردرد مقاربتي ممكن است فقط يك بار براي فرد، رخ دهد‎

 

در مورد اين نوع سردرد چه بايد كرد؟
قبل از هر كاري همسر خود را از اين قضيه مطلع كنيد. در غير اين صورت ممكن است سوء تفاهم پيش بيايد.

شما بعد از به ارگاسم رسيدن، با سردرد مواجه مي شويد و به صورت ناگهاني حالتان تغيير مي كند و ديگر تمايلي به ادامه رابطه نخواهيد داشت. اگر شريك جنسي شما، دليل اين قضيه را نداند، ممكن است برداشت اشتباهي از قضيه داشته و دچار سوء تفاهم شود.

شايد بهترين و سريعترين درمان براي سردرد مقاربتي، مصرف مسكن هاي ساده و بدون نياز به نسخه باشد. بعد از مصرف داروي مسكن، سعي كنيد براي يك تا دو ساعت آرام دراز بكشيد.

بهتر است در اين زمينه به پزشك مراجعه كنيد و قضيه را توضيح دهيد. البته شايد اين اقدام بيش از حد محتاطانه باشد، اما زماني كه يك سردرد شديد در قاعده جمجمه رخ مي دهد، اين امكان وجود دارد كه خونريزي كمتر شناخته شده اي بنام SAH رخ داده باشد.

SAH زماني بروز مي كند كه يك خونريزي كوچك در نزديكي قاعده مغز رخ بدهد. اين خونريزي ناگهاني را مي توان به كمك عمل جراحي ترميم كرد.

پس اگر با سردرد مقاربتيِ شديد مواجه شُديد، بهتر است به پزشك مراجعه كنيد. اگر اين سردرد واقعا شديد باشد و يا اگر بيش از چند مرتبه رخ بدهد، ممكن است پزشكتان شما را به متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهد. معمولا اينگونه سردرد ها به كمك آزمايش CTscan و آنژيوگرافي مورد بررسي قرار مي گيرند.

ممكن است پزشك به شما توصيه كند كه سخت نگيريد و يا ممكن است تنها به شما توصيه كند كه يك يا دو هفته رابطه جنسي نداشته باشيد.

ممكن است پزشك براي شما مسكن هاي رايج و بدون نسخه را تجويز كند كه بايد دو ساعت قبل از رابطه جنسي مصرف شوند.

برخي پزشكان نيز ممكن است، داروهاي ديگري را براي كاهش اضطراب، فشار خون و ضربان قلب تجويز كنند.

نگران نباشيد و به قسمت خوب قضيه نگاه كنيد كه سردرد مقاربتي معمولا بعد از يك دوره، كه چند هفته تا چند ماه طول مي كشد بهبود مي يابد و ديگر هرگز عود نمي كند. و اما توصيه آخر اينكه تا جايي كه برايتان مقدور است، حتما به پزشك مراجعه كنيد.

فروش ويژه ساعت مچي هوشمند V8
ساعت مچي هوشمند V8، قابل استفاده بر روي موبايل هاي اندرويد و آيفون. هشدار تماس ها و پيام هاي دريافتي. داراي دوربين سلفي باكيفيت ...

روش خريد: براي خريد پس از كليك روي دكمه زير و تكميل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل يا محل كار تحويل بگيريد، سپس وجه كالا و هزينه ارسال را به مامور پست بپردازيد. جهت مشاهده فرم خريد، روي دكمه زير كليك كنيد.

قيمت: 179000 تومان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.